دیجیتال شدن صنعت نشر در ایران، دستاوردها، فرصت ها و چالش ها

دیجیتال شدن صنعت نشر در ایران، دستاوردها، فرصت ها و چالش ها

دیجیتال شدن صنعت نشر در ایران، دستاوردها، فرصت ها و چالش ها

رویداد سیاستی
مراکز وابسته : اندیشکده حکمروایی فرهنگ و صنایع خلاق


تاریخ رویداد 23 آذر 1401


صنعت نشردیجیتال


2- شبکه نوآوری و جریان دانش کشورهای در حال رشد در انرژی بادی تجدیدپذیر با استفاده از تجزیه و تحلیل پتنت

🔸محبوبه نوری زاده، علی ملکی

🔸پژوهشکده سیاستگذاری شریف (SPRI)، دانشگاه صنعتی شریف

درباره رویداد

هفته پژوهش و فناوری گرامی باد

رویداد سیاستی شماره 51 شریف برگزار می گردد
حرف و گفت 2

موضوع نشست:

دیجیتال شدن صنعت نشر در ایران، دستاوردها، فرصت ها و چالش ها

بیان مسئله:
صنعت نشر به‌عنوان یکی از صنایع خلاق و فرهنگ‌بنیان در سطح دنیا مورد توجه است. در دو دهه‌ی اخیر صنایع خلاق مانند بسیاری از صنایع دیگر درگیر تحولات دیجیتال شده‌اند. در نتیجه تولید، توزیع و مصرف محصولات فرهنگی در مسیر دیجیتال‌شدن تغییراتی پیدا کرده‌است. در ایران نیز این تحولات طی سال‌های میانی دهه ۹۰ رخ داده و صنعت نشر ایران فرآیند دیجیتال‌شدن را آغاز کرده‌است. گسترش تولید و مصرف کتاب‌های الکترونیکی و کتاب‌های صوتی، نتیجه‌ی این تحولات دیجیتال است. در این نشست که با حضور فعالان این صنعت و سیاست‌گذاران این حوزه برگزار می‌شود بناست به گفت‌وگو درباره‌ی مسیر دیجیتال شدن صنعت نشر ایران بنشینیم. همچنین به بحث و بررسی در مورد فرصت‌های آینده و چالش‌های پیش روی این صنعت و سیاست‌های مربوطه بپردازیم.

مهمانان نشست:

  • محمد حسین ظریفیان، مدیر کل توسعه کتاب و کتابخوانی
  • سیاوش گودرزی، مدیر روابط عمومی طاقچه
  • حمیدرضا شربتیان، هم بنیان گذار و مدیرعامل نوار
  • دامون آزادی، بنیان گذار و مدیرعامل آوانامه
  • علی محمدپور، دبیر میز کتاب دیجیتال مرکز ملی فضای مجازی

 تاریخ و زمان برگزاری نشست: چهارشنبه 23آذر 1401- ساعت 15:00

جلسه به صورت حضوری برگزار می گردد.
شماره تماس جهت هماهنگی حضور در نشست: 02186054291

گزارش نشست

گزارش نشست پس از برگزاری نشست در این قسمت بارگزاری خواهد شد.